1. Anasayfa
  2. Güncel

KONYA BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE BAŞKANI UĞUR İBRAHİM ALTAY, UCLG BAŞKANLIĞINA SEÇİLDİ

Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, Fas’ın Tanca kentinde düzenlenen UCLG Dünya Konseyi Toplantısı’nda yapılan seçimle 2026–2029 dönemi Birleşmiş Kentler ve Yerel Yönetimler (UCLG) Başkanlığına seçildi. Altay, 140’tan fazla ülkeden delegelerin oylarıyla seçilerek 240 binden fazla yerel ve bölgesel yönetimi temsil etme hakkı kazandı.

KONYA BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE BAŞKANI UĞUR İBRAHİM ALTAY, UCLG BAŞKANLIĞINA SEÇİLDİ

Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, Birleşmiş Kentler ve Yerel Yönetimler Dünya Teşkilatı (UCLG) Başkanlığına seçildi. Fas’ın Tanca kentinde düzenlenen UCLG Dünya Konseyi Toplantısı’nda gerçekleştirilen seçimlerde Altay, 2026–2029 dönemi için UCLG Başkanlığı görevine getirildi. Seçimle birlikte Altay, dünya genelinde 240 binden fazla yerel ve bölgesel yönetimi temsil edecek.

Seçimin ardından açıklamalarda bulunan Altay, şehirlerin küresel sorunlara daha güçlü katkı sunması gerektiğini belirterek iklim değişikliği, göç, su krizi, afetler ve kentler arası eşitsizlikler gibi başlıklarda yerel yönetimlerin etkinliğini artırmayı hedeflediklerini ifade etti. Altay ayrıca, çatışma bölgelerinde yaşanan insani krizlere dikkat çekerek şehirlerin barış ve dayanışma süreçlerinde daha aktif rol üstlenmesi gerektiğini vurguladı.

Altay, Türkiye’nin yerel yönetim tecrübesinin uluslararası platformda paylaşılacağını belirterek desteklerinden dolayı Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve çalışma arkadaşlarına teşekkür etti.

Selçuklu Belediye Başkanı Ahmet Pekyatırmacı da Altay’ın seçilmesine ilişkin bir tebrik mesajı yayımladı. Pekyatırmacı mesajında, “Dünyanın en büyük yerel yönetim ağı olan Birleşmiş Kentler ve Yerel Yönetimler Teşkilatı’nın (UCLG) 8. Dünya Kongresi’nde, 140’tan fazla ülkeden yerel yönetim temsilcileri ve delegelerin oylarıyla UCLG Başkanlığı’na seçilen Konya Büyükşehir Belediye Başkanımız Uğur İbrahim Altay’ı gönülden tebrik ediyorum. Dünya kentleri, ülkemiz ve şehrimiz adına büyük önem taşıyan bu görevin yeni döneminde Uğur İbrahim Altay Başkanımıza başarılar diliyor; Konyamızı ve ülkemizi uluslararası platformlarda en iyi şekilde temsil etmeye devam edeceğine inanıyorum. Hayırlı olsun.” ifadelerini kullandı.

Nursultan ŞEKER

Bu Yazıya Tepkiniz Ne Oldu?
  • 0
    be_endim
    Beğendim
  • 0
    alk_l_yorum
    Alkışlıyorum
  • 0
    e_lendim
    Eğlendim
  • 0
    d_nceliyim
    Düşünceliyim
  • 0
    _z_ld_m
    Üzüldüm
  • 0
    _ok_k_zd_m
    Çok Kızdım

Bültenimize Katılın

Hemen ücretsiz üye olun ve yeni içeriklerimizden anında haberdar olun.